The Breeder Gallery

  • The Breeder Gallery

Μελέτη: 
2007 to 2008
Κατασκευή: 
2008
Αρχιτέκτονες
  • Γραφείο 405
  • Ζαμπίκος Άρης
Συνεργάτης Αρχιτέκτονας
  • Τζόβα Πουλχερία
Στατική Μελέτη
  • Καλλίγερος Χρύσανθος
Μηχανολογική Μελέτη
  • Μανωλάς Βύρων
Φωτογραφίες
  • Cunliffe Cathy
  • Ρουφοπούλου Ιωάννα

Η ενηλικίωση πολλών γκαλερί σύγχρονης τέχνης συνέπεσε με την μεταφορά τους από τον Ψιρή στους μεγαλύτερους και φθηνότερους ιδιόκτητους χώρους του Μεταξουργείου. Την Αθηναϊκή «loft land». Νεοκλασικά και υψηλή δόμηση του ’70, συνήθως πολυκατοικίες, με κύριο δημόσιο κτίριο το πορνείο. Η πώληση σύγχρονης τέχνης, ο αναγκαίος παιχνιδότοπος για τα παιδιά των προαστίων, και ένα εγκαταλελειμμένο κομμάτι του κέντρου. Η σημασία της στιγμής, σε μια περιοχή που δεν έχει ακόμη σταθεροποιηθεί.
Η γκαλερί τοποθετείται σε εγκαταλειμμένο παγωτοποιίο-αποθήκη ελαστικών του ‘70, στο Μεταξουργείο. Το τριώροφο κτίριο περιλαμβάνεται σε επίμηκες, σφηνοειδές οικοδομικό τετράγωνο-παράθεση πέντε κτιρίων, πράγμα που δίνει όψεις και στους δυο δρόμους. Ογκομετρικά εξαντλούνται οι όροι δόμησης της εποχής (1970). Πυκνός φορέας beton, φωταγωγός κατά τον νόμο, μωσαϊκά δάπεδα, και αλλά αναμενόμενα. Δεν υπήρχε κλιμακοστάσιο προς το υπόγειο και το πατάρι, οι δε όροφοι επικοινωνούσαν μόνο με το ισόγειο. Το υπόγειο δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ. Το κτίριο δεν κατασκευάστηκε για να στεγάσει τίποτα συγκεκριμένο.
Η αρχική οικοδομή τροποποιήθηκε σε εγκάρσιο τμήμα ορθογωνικής λευκής διατομής, όπου έχουν αναρτηθεί, ανάλογα με τις ανάγκες, όλα τα στοιχεία προσπέλασης (πόρτες, γερανός). Ο σχεδιασμός των μη οικοδομικών κινητών στοιχείων (γερανός, πόρτα-στέγαστρο, διπλή πόρτα σε άξονα, κουφώματα αίθριου) περιορίζεται στην πρωτογενή τους χρήση. Η περίμετρος αυτή, αναπτύσσεται σε όλο το ύψος της οικοδομής από το υπόγειο έως το υπερυψωμένο στηθαίο του ανοιχτού δωματίου της ταράτσας. Η λογική του περιμετρικού φλοιού υπαγορεύει και τις λεπτομέρειες του, (υδροροές, μαρκίζες, σχισμές, παράθυρα λουτρών, κλπ). Εντός της περιμέτρου, η μοναδική κίνηση που υπονοείται είναι η κατακόρυφη μέσω της σκάλας, το δε σύνολο της κατασκευής από το υπόγειο έως και την ταράτσα είναι επισκέψιμο και μπορεί να στεγάσει έργα. Όλα τα άλλα (λουτρά, σκάλες, ξυλουργικά) ανήκουν σε έναν ενιαίο άτονο και αδιάφορο οργανισμό.
Το τελικό προϊόν είναι αποτέλεσμα διαδικασίας που περιλαμβάνει οικονομικά, νόμο, παρανομία, σχεδιασμό, και ένα γιαπί.